Nekklachten

Heeft u een of meer van de volgende klachten?

- Pijn bij het bewegen van het hoofd, scherp of zeurend
- Beperking bij het bewegen van het hoofd
- Hoofdpijn vanuit de nek
- Last van een auto-ongeluk
- Whiplash
- Pijn bij omhoog kijken naar het plafond
- Pijn in de arm vanuit de nek

Meestal zijn problemen in de nek hiervan de oorzaak.

Nekklachten kunnen ook hoofdpijn, migraine en duizeligheid beinvloeden

• Pijn in de nek kan plotseling ontstaan of geleidelijk ontwikkelen. De bewegingen kunnen beperkt zijn of stijf aanvoelen en de pijn is soms hevig of zeurend.

Pijn vanuit de nek kan uitstralen naar uw hoofd of naar uw schouder of arm.

• Meestal is de oorzaak van de nekpijn relatief onschuldig, maar kan deze toch een behoorlijke beperking veroorzaken. Er kunnen veel verschillende redenen zijn waarom de nekklacht is ontstaan.

Bekende voorbeelden zijn een verkeerde (werk)houding, ongeluk, stress en slijtage. Hierdoor ontstaat er spanning op de spieren en verminderde beweeglijkheid in de gewrichten. Dit kan leiden tot pijn en verminderde beweeglijkheid in de nek, hoofdpijn en duizeligheid.

• We weten bij Chiropractie Energiek hoe vervelend nekklachten kunnen zijn. Na een uitvoerig vraaggesprek en onderzoek van zowel de nek als de rest van rug, kunnen wij een diagnose stellen. Vervolgens zal het behandeltraject met bijhorende behandeltechnieken met u worden besproken. Er zijn verschillende technieken die we hiervoor kunnen gebruiken. Ook zullen we adviezen geven en oefeningen om de klachten te verhelpen en in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen.

Is chiropractie iets voor uw klacht? Heeft u nekklachten maar vindt u het wel spannend? Wilt u graag wat meer weten over chiropractie?