Bovenrug en ribben

Heeft u een of meer van de volgende klachten?

- Pijn tussen de schouderbladen
- Pijn links of rechts naast de wervelkolom ter hoogte van uw schouderbladen
- Pijn in de rug met ademhalen
- Uitstraling naar uw arm
- Pijn net onder uw nek
- Hoofdpijn en spanning in de bovenrug
- Schouderklachten en pijn in de bovenrug

CHiropractie kan ook helpen met klachten in de bovenrug

• De pijn kan zich op verschillende manieren uiten. Het kan constant zijn of juist optreden met beweging of diep inademen.

Veel voorkomende symptomen zijn:

- Dof of kloppend gevoel
    - Scherpe of schietende pijn
    - Stijfheid in de bovenrug
    - Ademhalingsproblemen

• Klachten in de bovenrug of rondom de ribben komen vaak voor. Dit komt meestal door een verkeerde houding. Hierbij moet u denken aan langdurig met gebogen rug zitten of verkeerd tillen. Bijvoorbeeld door telefoon of tablet gebruik of een zware tas over één schouder tillen.

Zeker bij veelvuldig thuiswerken is het belangrijk om een juiste werkhouding in acht te nemen en om uw bureau, stoel en scherm op de optimale positie in te stellen. Bij een zittend beroep valt een zit-sta bureau aan te raden, om toch voldoende van houding te kunnen wisselen. Daarnaast kunnen bovenrugklachten ook ontstaan door te weinig beweging, een ongeluk, verkeerde belasting tijdens het sporten, stress, grote boezem of een scoliose.

• Klachten in de bovenrug staan niet altijd op zichzelf. Hierbij kunt u denken aan schouderklachten, hoofdpijn, nekklachten, ademhalingsproblemen en uitstraling in de arm. Bij Chiropractie Energiek onderzoeken we wat de oorzaak van de klacht is en zullen de behandeling op u aanpassen. Daarnaast zullen we u adviseren en oefeningen meegeven om klachten te verminderen en in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen.

Is chiropractie iets voor uw klacht? Heeft uw pijn in u bovenrug die niet over wil maar weet u niet we door middel van chiropractie kunnen helpen?